Aku terfikir

Wakaka rajin pulak aku update blog, ni kali ketiga harini ye semua.
Hm sedang dok berfacebook bersama yang tersayang, aku TERFIKIR


Cemana kalau aku ada mak yang moden?

Aku kat sini bukan nak cakap mak aku old fashion, just mak aku tak very di update oleh benda - benda luar. Macam dia lebih suka benda duduk rumah, jahit those maniks, main dengan adik - adik aku sebab kakak dengan abang dia memang sah - sah melalak dalam bilik. Hmm aku takut kalau mak aku ni jadi moden, maksud aku macam tetibe dia dok asyik online facebook kah, myspace kah, omegle kah *takde kene mengene, and part yang paling best baca blog aku. Haaa cemana tu kak? Susah susah! *pegang kepala


Pernah jugak dia mintak kat aku, "kak, bagilah mama email dengan password mama nak online fb. kwn - kwn mama semua mintak." time tu tuhan ja tau cemana fehling aku. Pergh terkejut! Mana taknya, demam ka apa. Okay okay bukan aku tak mau bagi, aku just takut lah. Kang aku dapat mak over modern susah. Memang la semua orang nak mak yang sporting, ye saya tahu. Tapi saya lebih suka mak saya mcm ni. Okay. Aku takut karang aku bagi dia onlineee facebook 24 hrs. You know this thing boleh jadi addicted kan? Kahkah mcm aku la ni lebih kurang.

Pernah dia tanya kat aku, "Kalau mak buat rambut mcm ni okay?" *tv menunjukkan seorang rambut ala - ala singa kaler perang. Aku dengan selamba cakap, "Buat lah, kalau abah tak marah" Kah kah, okay main - main je. Aku pun tau mak aku main - main ngeh ngeh. Dibuatnya satu hari nanti, heart attack gua.

Tah la, aku rasa geli tgk mak dgn abah aku dok fb, tagged and so on. Eee geli la. Taktau taktau. Takpe, i sanggup ada mak yang old fashion rather mak yang over modern okay?
Mak ialah mak, remaja ialah remaja.
Sakit gua kalau dia buat macam ni, habis habis datang penyakit perasan dia lagi.

No comments:

Post a Comment